In mijn nieuwe boek geef ik je de 7 sleutels tot zakelijk succes. Het helpt je een stevige basis te leggen om een succesvol bedrijf te bouwen dat een verschil maakt in de markt. Spoiler alert, dit boek is geen simpel 7-stappenplan om even snel rijk te worden. Een bedrijf heeft namelijk de tijd nodig om te groeien en succesvol te worden.
Weer terug op het goede spoor
Ondernemers die al een tijdje bezig zijn zullen het weten: je blijft tegen dezelfde dingen aanlopen. In plaats van dat jij je bedrijf leidt, lijd je onder je bedrijf. En dat is zonde! De 7 sleutels zullen je helpen te focussen op wat je wil bereiken zodat je weer vol enthousiasme en energie zakelijk succes boekt.
De basis op orde = ruimte om te focussen op groei
Voor starters zijn de 7 sleutels tot zakelijk succes een uitkomst, want je bespaart er veel ‘ongewenste ervaringen' mee. Meteen vanaf de start een goede basis leggen, dat creëert ruimte om je te focussen op je klanten. Net zoals ik in mijn boek Lanceer je bedrijf schrijf: ondernemen kun je gewoon leren. (Lees ook het blog dat Bart van den Belt erover schreef)
Wat is de definitie zakelijk succes?
Maar goed, ik hoor je denken ‘wat is zakelijk succes'? Dat is inderdaad voor iedereen anders. Mijn persoonlijke definitie van zakelijk succes, die in het boek nader wordt toegelicht, is in het kort:
1. Het bereiken en behouden van financiële rust,
2. door te doen wat ik leuk vind,
3. met de mensen om wie ik geef,
4. in een omgeving waarin ik maximaal bij kan dragen.
De 7 sleutels
De 7 sleutels in het boek zijn op zichzelf niet uniek, het gaat erom dat je alle 7 sleutels gebruikt om de deuren naar zakelijk succes voor jezelf te openen. Moeilijk? Nee. Maar je moet het wel doen. Gelukkig dat ondernemers doeners zijn.
Sleutel 1 - Visie en missie bepalen. Wil je de Europese Amazon worden? Dan is dat je finish, je visie. Maar waarom wil je dat worden? Dat is je missie. Dat is voor iedereen anders, maar iedereen heeft een reden.
Sleutel 2 - Mindset. Ondernemen is een groot avontuur waarbij er, helaas, ook minder leuke dingen op je pad komen. In dit hoofdstuk geef ik je de handvatten om een winnende mindset te ontwikkelen.
Sleutel 3 - Mensen. Wie zijn belangrijk voor je onderneming en wat kunnen zij voor jou en je bedrijf betekenen?
Sleutel 4 - Machines. Deze sleutel helpt je om je processen in je bedrijf te standaardiseren en zo je leven een stuk gemakkelijker, en leuker, te maken.
Sleutel 5 - Meerwaarde leveren. Je kunt alles op orde hebben maar je succes valt of staat met de meerwaarde die je levert. Wat die is, daar help ik je in dit hoofdstuk mee.
Sleutel 6 - Marktpropositie. In hoeverre los je de problemen van je klanten op en hoe onderscheidend ben je hierin?
Sleutel 7 - Marketing. Hoe creëer je een succesvolle klantreis en bouw je een merk? Dat is de laatste sleutel tot zakelijk succes.
Zo zie je, De 7 Sleutels voor Zakelijk Succes is een boek dat je enthousiast maakt om aan de slag te gaan. Net zoals ik in mijn boek Fluitend veranderen, ontspannend op weg naar een succesvol leven' schrijf, gaat het erom dat je veranderingen rustig moet doorvoeren zodat je er op de lange termijn profijt van hebt. (Lees ook het blog dat Bart van den Belt over dit boek schreef)
Met dit boek hoop ik je te inspireren bij het bouwen van een bedrijf waar je voldoening uit haalt en waarmee je impact maakt.
Over Bart van den Belt
Bart van den Belt (1984) is auteur van 6 boeken en 10 audioprogramma's en een veelgevraagd spreker en trainer over persoonlijke groei, ondernemerschap en leiderschap.