OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
1.665 resultaten
recensie
Marketing
8 november 2024
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van ‘Sustainable storytelling’. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling.
Interview
Marketing
8 november 2024
Jeroen Ansink
5-7 minuten leestijd
Marketeers en communicatiespecialisten moeten minder dogmatisch met hun vakgebied omgaan, stelt brandingdeskundige Patrick van Thiel in ‘Met de stroming mee.’ In het boek beschrijft hij hoe organisaties met nieuwe nuances de aansluiting met hun klanten kunnen behouden, zonder hun merk-DNA te hoeven veranderen.
nieuws
Marketing
7 november 2024
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
recensie
Marketing
7 november 2024
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Hoe zorg je dat je dromen uitkomen? In ‘Het campagnebureau - Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen’ geven Maarten van Heems en Alex Klusman je een aantal goede handvatten.
Interview
Marketing
4 november 2024
Ronald Buitenhuis
5-7 minuten leestijd
Tussen de 30 en 300 reclameboodschappen per dag... Hoe vang je dan de aandacht? Maarten van Heems en Alex Klusman geven antwoord in Het Campagnebureau. Een spotje mag maximaal 25 seconde duren; tekst is secundair, beeld primair. Past een campagne niet op mobiel, doe het dan niet. En een campagneteam moet in één auto passen. We spreken Maarten van Heems over het boek.
recensie
Marketing
31 oktober 2024
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Wil je klanten of passanten? Die vraag mag ik graag stellen tijdens presentaties of strategiesessies over acquisitie en relatiebeheer. Het antwoord is logischerwijs meestal: klanten.
nieuws
Marketing
31 oktober 2024
Karin de Zwaan
3-4 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
Interview
Marketing
28 oktober 2024
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Samen met Marjolijn Meynen schreef Ed Stibbe ‘Duurzame verleiding’. Het gaat erover hoe je als bedrijf jouw duurzame ambities vertaalt naar unieke waarde voor de klant. Daarvoor is het belangrijk eerst te snappen met wie je te maken hebt en daarna pas iets te ‘verkopen‘. Stibbe: ‘zorg ervoor dat je met je duurzame ambities ook echte waarde voor een klant creëert.‘
nieuws
Marketing
24 oktober 2024
Karin de Zwaan
3-4 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
nieuws
Marketing
17 oktober 2024
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
preview
Marketing
15 oktober 2024
Harald Pol
3-4 minuten leestijd
Klantbeleving is al jarenlang een begrip dat marketeers voor in de mond ligt. Voldoet de organisatie aan de verwachtingen van de klant? Veel organisaties werken aan het verbeteren van de klantbeleving, maar het dringt nog maar tot een kleine groep door dat een positieve beleving niet automatisch leidt tot een duurzame relatie.
nieuws
Marketing
11 oktober 2024
Karin de Zwaan
2-3 minuten leestijd
Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.
preview
Marketing
11 oktober 2024
Lisa van Noorden
3-5 minuten leestijd
Toen ik begon met het schrijven van ‘De Mondriaan van Marketing’, had ik één doel voor ogen: marketeers en creatieven helpen om de brave, voorspelbare communicatiepatronen te doorbreken. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel communicatie blijft écht hangen?
preview
IT-management / ICT
2 oktober 2024
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Patrick Petersen schreef ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’. Een boek over hoe je AI inzet bij de strategische aspecten van marketing. Bijvoorbeeld voor marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s. In zijn preview vertelt Petersen over zijn boek.
preview
Marketing
26 september 2024
Patrick Kooij
2-3 minuten leestijd
‘De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C’ is ontwikkeld door 3 auteurs, die zeer veel ervaring hebben in het bedrijfsleven maar ook zeer deskundig zijn op het gebied van marketingtrainingen en -opleidingen op alle niveau’s.
recensie
Marketing
24 september 2024
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Twee ervaren marketeers, Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, raakten ervan overtuigd dat het marketingvak een grote bijdrage kan leveren om de samenleving duurzame consumptie in het hart te laten sluiten. We moeten stoppen met drammen en dreigen en starten met verleiden. Daarom schreven ze ‘Duurzame verleiding’.
recensie
Marketing
18 september 2024
Marije Teerling
3-4 minuten leestijd
‘De Customer Leader’ van Rudy Moenaert en Henry Robben biedt een nieuwe kijk op hoe organisaties klantgericht kunnen opereren. De auteurs presenteren praktische modellen en strategieën die helpen om waarde te creëren voor klanten en andere stakeholders. Aan de hand van de analogie van de arena en verschillende rollen van organisaties nemen ze je mee door jaren kennis en ervaring rond strategie, management en marketing.
recensie
Marketing
18 september 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Draaideurklanten’ van Berith Spoelstra is een boek over hoe je slim tactieken inzet om klantverlies te minimaliseren. Ik moet zeggen dat ik na het lezen kan concluderen dat de auteur daarmee de spijker op zijn kop slaat.
preview
Marketing
17 september 2024
Patrick van Thiel
2-3 minuten leestijd
Superirritant! Als het gaat om het bouwen van merken en reputaties is er een scala aan auteurs en adviseurs die allemaal iets anders beweren. Hoe weet je nou of je goed bezig bent? En hoe zorg je ervoor dat dat jij als marketeer goed samenwerkt met jouw communicatiecollega’s? En visa versa.
Interview
Marketing
16 september 2024
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Met ‘Customer Experience - Van cult naar cultuur’ schreven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hun derde boek over uitblinken in klantbeleving. Hierin gaat het vooral om het creëren van de perfecte cultuur en daarover spreken we Eric de Haan. ‘Het gaat erom dat het geen ‘to do’ is maar een ‘to be’ wordt.’