OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.634 resultaten
    boekenlijst
    Algemeen management
    10 juli 2024
    Managementboek Redactie
    In de eerste helft van 2024 stonden er 7 verschillende boeken op de felbegeerde Nummer 1 van de Managementboek Top 100. 4 van hen haalde ook deze toplijst: de 10 bestverkochte managementboeken van 2024 tot nu toe. Van januari tot en met juni.
    recensie
    Marketing
    2 juli 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Marketing kan vaak zo veel beter – aantrekkelijk ook. Donald Miller laat in zijn boek ‘Marketing made simple - Hoe een simpel marketingplan je bedrijf laat groeien’ zien hoe.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Lezen en direct oefenen. Dat is de kracht van ‘ChatGPT als tweede brein’ van Martin van Kranenburg. Lees dit boek, wanneer je niet hopeloos wilt achterblijven.
    achtergrond
    Algemeen management
    24 juni 2024
    Paul Groothengel
    11-16 minuten leestijd
    Zijn we denkende mensen die soms voelen, of voelende mensen die soms denken? Toch vooral het laatste. Emoties beheersen ons niet alleen thuis maar zeker ook op het werk. Maar we handelen daar niet of nauwelijks naar. Waarom niet? Mondjesmaat komen er steeds meer managementboeken op de markt, die gaan over emoties en hoe je daarmee om kan gaan. Als manager, medewerker of coach. Een emotionele rondgang.
    preview
    Marketing
    24 juni 2024
    Daan Schmidt
    2-3 minuten leestijd
    Bij veel bedrijven, met name in het MKB, krijgt marketing onvoldoende aandacht. Vaak omdat ondernemers niet goed weten hoe ze het moeten aanpakken, wat hun marketingplannen opleveren en hoe ze er een budget voor moeten opstellen.
    preview
    Marketing
    20 juni 2024
    Martin van Kranenburg
    2-3 minuten leestijd
    ChatGPT is de meest impactvolle ontwikkeling in jaren. Iedere marketeer, communicatieprofessional, ondernemer en copywriter is het daarmee inmiddels wel eens. Maar hoe zet je ChatGPT goed in? Hoe schrijf je een goede prompt? Hoe bouw je een eigen GPT? Dat leer je in het praktische ‘ChatGPT als tweede brein - Bouw je eigen versie van ChatGPT’ van Martin van Kranenburg.
    Interview
    Marketing
    27 mei 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Peter Snoeckx schreef het boek ‘De retentie-economie’. Het is een van de eerste boeken over het abonnementenmodel. Het komt op een moment dat die manier van werken niet meer alleen veel voorkomt in de media- of telecomwereld, maar ook daarbuiten. Ver daarbuiten. Een gesprek over hoe je zo’n model tot een succes brengt.
    recensie
    Marketing
    23 mei 2024
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Jazeker, ik ben er één! Een superfijne klant! Want ik ga het nieuwste boek van Jos Burgers aanbevelen:  ‘Superfijne klanten’. Een prima, compact boekje over de voordelen van mond-tot-mondreclame van je klanten en hoe je aan ‘ambassadeurs’ komt.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2024
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    De inhoudelijke thema’s in ‘De Customer Leader’ zijn niet nieuw, de modellen ook niet, maar een nuttig boek is het wel. Want in tijden van fragmentatie van het marketingvak, is het zinvol dat er Nederlandstalige ambassadeurs zijn die de traditionele marketingstrategie aanhangen en hierover een eigentijds boek schrijven.
    recensie
    Marketing
    8 mei 2024
    Helmar Niemeijer
    1-2 minuten leestijd
    ‘Het bestsellerboek’. Ik las ‘m niet omdat ik de ambitie heb om een bestseller te schrijven. Heel eerlijk gezegd las ik hem omdat ik het boek kreeg. Leuk ingepakt, met stickers en confetti. En ja, daar ben ik gevoelig voor. Net zoals dat ik een zwak heb voor het enthousiasme dat de auteurs op social media uitdroegen bij het schijven en bij de introductie van hun boek.
    recensie
    Marketing
    6 mei 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Speek de taal waarmee je gedrag stiekem stuurt’, zo luidt de ondertitel van het zonder meer leuke boekje ‘Bromvliegtaal’ van Tim den Heijer. De auteur gaat met dit boek verder op het thema ‘bromvlieg’, waarover hij al meerdere boeken heeft geschreven.
    preview
    Marketing
    3 mei 2024
    Antal de Waij
    3-4 minuten leestijd
    De wereld van AI is op z’n zachtst gezegd overweldigend. Artificial Intelligence lijkt de oplossing voor bijna elk thema. Dus hoe zit dat nu met AI en je content? Hoe kan AI bijdragen aan jouw contentstrategie? Hoe helpt AI om je klanten te bereiken? Met ‘Content & AI’ leer ik je niet alleen hoe je klanten kan werven en behouden met strategische content. Maar ook hoe je daar AI op praktische wijze voor inzet.
    recensie
    Internet en social media
    1 mei 2024
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Het gaat in de IT-wereld momenteel veel over Artificial Intelligence: van ChatGPT tot Copilot. Alles qua informatievoorziening kan sneller en beter. Nu is er een tool waarmee je kan automatiseren zonder te programmeren: Zapier. Bob van Duuren beschrijft in zijn boek ‘Laat Zapier voor je werken!’ wat de tool is en wat het kan. En dat is heel veel…
    recensie
    Marketing
    30 april 2024
    Marc Brunnekreeft
    2-3 minuten leestijd
    In het boek ‘Can Marketing Save the Planet? -101 Practical Ways to Use Sustainable Marketing as a Force for Good’ geven Michelle Cargill en Gemma Butler de marketeer 101 manieren om zichzelf te transformeren van stropers naar boswachters.
    Interview
    Communicatie en media
    29 april 2024
    Kim Buitenhuis
    8-12 minuten leestijd
    Slechts een derde van de personen in de media is vrouw. En áls vrouwen aan het woord komen, lopen ze risico op stereotype framing. Vaker in de Media-directeur en publiciteitsexpert Janneke van Heugten hoopt hier met haar mediaplatform en haar boek ‘Vaker in de media’ verandering in te brengen.
    recensie
    Marketing
    16 april 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Met ‘Acquisitie voor professionals’ belooft Jan-Willem Seip nieuwe inzichten en nieuwe klanten en opdrachten aan professionals met jarenlange ervaring en een imposant portfolio, maar die moeite hebben nieuwe klanten aan zich te binden.
    preview
    Internet en social media
    4 april 2024
    Bob van Duuren
    3-4 minuten leestijd
    Zapier lijkt overzichtelijk, maar is krachtig en complex. In ‘Laat Zapier voor je werken’ leert Bob van Duuren je de ins en outs van deze software, en hoe je webapps – uit een aanbod van circa 7000! – aan elkaar koppelt en met elkaar laat communiceren. Klinkt overweldigend? Van Duuren legt in zijn preview uit waarom dat meevalt, en waarom iedereen tijdrovende zaken zelf kan automatiseren.
    column
    Marketing
    4 april 2024
    Peter Snoeckx
    2-3 minuten leestijd
    Peter Snoeckx, auteur van ‘De Retentie-Economie’, is geen volleerd taalkundige. Maar van schrijven raakt hij in flow. In dit blog gaat hij in op enkele misvattingen die mensen met de droom een boek te schrijven - mogelijk - tegenhouden. En nee: Je hoeft inderdaad geen taalkundige te zijn.
    Interview
    Marketing
    3 april 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
    recensie
    Marketing
    26 maart 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe krijg je echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt? Met deze omschrijving geven de auteurs van ‘Klant-DNA’ de inhoud van hun boek weer.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden