OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    678 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    23 januari 2025
    Judith Niekel-Sjoerds
    4-5 minuten leestijd
    Gesprekken, vaak zo fijn maar soms ook zo moeilijk. Herken je dat? Dan ben je niet de enige. Goede, constructieve gesprekken zijn voor veel van ons ontzettend moeilijk in de praktijk terwijl juist verbinding met anderen, zo stelt Duhigg in ‘Supercommunicatie’, het allerbelangrijkste is dat er bestaat. 
    recensie
    Coaching en trainen
    20 januari 2025
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Bij veel adviesvragen zijn mensen geholpen met een oplossing van een deskundige: doe dit, laat dat. Over deze gesprekken gaat ‘Goedbedoeld moeilijk maken’ niet. Het boek gaat in op hulpvragen, van medewerkers en mensen met een coachingvraag, waarbij het geven van adviezen niet helpt.
    Interview
    Coaching en trainen
    17 januari 2025
    Marianne Ter Mors
    5-6 minuten leestijd
    Problemen blijven problemen met dezelfde bril. Dankjewel Einstein. Wat als je die bril afzet? Precies dat leert schrijver Ariane van Heijningen je in haar boek ‘Goedbedoeld moeilijk maken’. Het resultaat? Van halve waarheid naar échte wijsheid.
    recensie
    Coaching en trainen
    30 december 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Beste coach, hoe helder denken jouw cliënten? Ariane van Heijningen, zelf coach en trainer, biedt in ‘Goedbedoeld moeilijk maken’ een doordachte en praktische handleiding om anderen op basis van het socratisch gedachtegoed te helpen met productief nadenken. De kern: bevraag de client net zo lang tot diens vraag echt helder is. Maak het ze niet makkelijk!
    boekenlijst
    Algemeen management
    24 december 2024
    Managementboek Redactie
    Het is het einde van het jaar, tijd om lijstjes te delen, tijd om verkoopcijfers voor zich te laten spreken. Dit zijn de 25 bestverkochte managementboeken van 2024! De boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen. Van leiderschap tot psychologie. Van personeelsmanagement tot projectmanagement.
    nieuws
    Communicatie en media
    19 december 2024
    Marjan Maandag
    3-4 minuten leestijd
    Bij Managementboek lezen we meer dan alleen managementboeken, en we delen graag wat we lezen. In deze laatste editie van het jaar zetten we weer enkele aanbevolen boeken op een rij.
    recensie
    Communicatie en media
    18 december 2024
    Lisette Lansbergen
    3-4 minuten leestijd
    ‘Beïnvloeden - Hoe je mensen meekrijgt en het verschil maakt’ is een boek met 10 handige tools. Je kunt ze goed gebruiken wanneer je iets voor elkaar wil krijgen op maatschappelijk -of persoonlijk vlak. Ze zijn ook goed te vertalen naar bedrijfscontext. Het boek is bijzonder bruikbaar voor mensen die hier nog weinig ervaring mee hebben, maar ook voor ervaren mensen biedt het goede inzichten.
    recensie
    Communicatie en media
    13 december 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Hoe ga je een gesprek aan over een onderwerp dat je erg aan het hart gaat, maar waarvan je weet dat de ander er heel anders in staat? En waarom zou je? Het wordt een ongemakkelijk gesprek, dat weet je bij voorbaat. Rixt Hulshoff Poll, Zoë Papaikonomou, Hodo Abdullah en Elodie Kona schreven hierover het boek ‘Ongemakkelijke gesprekken’. Een survivalgids voor ongemakkelijke gesprekken, of het nu op het werk of tijdens een familiefeest is.
    recensie
    Communicatie en media
    6 december 2024
    Erleyne Brookman
    3-4 minuten leestijd
    Als je mensen iets wil laten doen, zorg dan dat je de boodschap positief formuleert. Dat is de kern van het boek ‘Magneetwoorden’ van Jeanine Mies. Als Neerlandicus viel het Mies op dat veel boodschappen negatief vormgegeven zijn. Terwijl dat niet de beste manier is om mensen tot gedrag aan te zetten. Daarom verzamelde zij inzichten en praktische lessen om met positiviteit verandering in gang te zetten: meer magneetwoorden gebruiken.
    recensie
    Communicatie en media
    3 december 2024
    Lonneke Boons
    4-5 minuten leestijd
    Julia Cameron schreef eerder een boek over creativiteit: ‘The Artist’s Way’. Met dat boek is ze bij een groot publiek bekend geworden. Julia Cameron schreef opnieuw een boek over creativiteit. Dit keer meer gericht op schrijven: ‘Een leven lang schrijven’.
    recensie
    Communicatie en media
    27 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Woorden doen ertoe. Zaak dus voor leidinggevenden zowel stilte als spreken goed in te zetten. Speechschrijver Jan Sonneveld schrijft over waarachtig spreken in zijn mooie boek ‘Sprekend leiderschap- De vijf principes om waarachtig te communiceren’.
    Interview
    Communicatie en media
    27 november 2024
    Marianne Ter Mors
    4-6 minuten leestijd
    Niet vallen! Als je dat denkt, wat gebeurt er dan juist? Precies, je gaat onderuit. Immers, waar je je aandacht op richt, groeit. Dat weet ook schrijver en trainer Jeanine Mies. In haar nieuwste boek ‘Magneetwoorden’ deelt ze hoe je met positieve taal anderen meeneemt in wat je wél wilt bereiken.
    preview
    Communicatie en media
    26 november 2024
    Eefje Gerits
    3-4 minuten leestijd
    Een handboek voor rake zakelijke teksten. Komt dat niet een beetje als mosterd na de maaltijd? Met artificial intelligence (AI) heb je tegenwoordig zo een tekst geschreven. Je voedt een chatbot en er rolt een kant-en-klaar product uit. Makkelijk, zeker. Maar lezers verwachten meer van je. Hoe onderscheid je je in deze tijd van eindeloze informatiestromen? Dát lees je in het praktische boek ‘Spot-on schrijven’ van Eefje Gerits, Ed Grubben en Jan Vriens.
    Interview
    Communicatie en media
    22 november 2024
    Kim Buitenhuis
    8-12 minuten leestijd
    Cathelijne Janssen is expert op het gebied van accountability van communicatie. Ze helpt organisaties bij het professionaliseren van hun communicatiefunctie en deelt haar praktijkervaring, tips en tools ook in haar boek ‘Uitgemeten - De accountabilitycyclus voor communicatie’. Zo weet je als organisatie, afdeling of professional precies waar te beginnen als je accountable wilt werken.
    recensie
    Communicatie en media
    21 november 2024
    Nico de Leeuw
    3-5 minuten leestijd
    ‘Geen Paniek! - Eerste hulp bij crisiscommunicatie’ van Maureen Veurman is een praktisch en helder geschreven boek over gebeurtenissen waarbij sprake is van nood of risicovolle situaties. Met talloze voorbeelden legt Veurman uit hoe organisaties het beste kunnen reageren zonder in paniek te raken.
    recensie
    Communicatie en media
    20 november 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Wanneer bereik je als spreker je doel met een toespraak? Jan Sonneveld, coach van sprekers en oud-speechschrijver van een flink aantal ministers en staatssecretarissen, neemt je mee op een taalkundige en filosofische reis, op zoek naar hij ziet als de kern van overtuigend spreken: waarachtigheid.
    preview
    Communicatie en media
    11 november 2024
    Martina Langeveld-Huigen
    3-4 minuten leestijd
    Je vriendin vraagt je om een speech te houden tijdens haar bruiloft. Natuurlijk zeg je ja, maar later heb je spijt: hoe pak je dit in vredesnaam aan? Martina Langeveld-Huigen helpt je op weg met haar boek Jij moet speechen: wat nu?
    preview
    Coaching en trainen
    7 november 2024
    Ariane van Heijningen
    2-3 minuten leestijd
    We kennen het allemaal: je geeft iemand advies, misschien wel het meest briljante advies dat je ooit gegeven hebt, en vervolgens doet de ander er niets mee. Zonde van de tijd, toch? Er is een andere weg. Laat je gesprekspartner zijn eigen beste adviseur worden.
    preview
    Communicatie en media
    1 november 2024
    Donné van Engelen
    2-3 minuten leestijd
    Beïnvloeden doen we dag in dag uit. Dat is niet vreemd want er is maar weinig waar we controle over hebben. Met mijn boek over beïnvloeden wil ik lezers de tools en de inspiratie bieden om op het werk, thuis, in de buurt en breder in de samenleving impact te hebben
    preview
    Communicatie en media
    31 oktober 2024
    Jan Sonneveld
    2-3 minuten leestijd
    Woorden doen ertoe. Maar hoe vind je als leider de juiste, waarachtige woorden? In ‘Sprekend leiderschap’ biedt Jan Sonneveld je 5 cruciale principes om de juiste toon en taal te vinden voor elk podium. Hij vertelt erover in zijn preview.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden