Gratis verzending

Bij een bestelling vanaf €20

Roland van Kralingen Frontrunners

Frontrunners

Roland van Kralingen

Binnen 2 werkdagen bezorgd
ISBN: 9789047007630
Taal: Nederlands
Verschijningsvorm: Boek
Aantal bladzijden: 252
Verschijningsdatum: 2014
Druk: 1e
€29,99

Gratis

verzending

Aantal: Bestellen
Geen info
‘Leerzaam en inspirerend. Een good read voor iedereen die vooruit wil komen, voor iedereen die frontrunner wil zijn of van frontrunners wil leren.’ Luuk Ros. Hoofdredacteur Tijdschrift voor marketing


GENOMINEERD VOOR MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2015

Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet?  Is het een kwestie van geluk, toeval, briljant inzicht of gewoon van hard werken?

Uit jarenlang onderzoek van Ronald van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) is gebleken dat frontrunners een aantal gemeenschappelijke kenmerken hebben. De acht belangrijkste eigenschappen om Marktleiderschap ( Runner-up) te bereiken worden in dit boek besproken.

Het boek in het kort: 
- Een managementboek vol verrassende inzichten, inspiratie, rake tips en praktische modellen.
- Geschreven door marketinggoeroe Ronald van Kralingen.
- Een musthave voor iedereen die de ambitie heeft om marktleider te worden.

Auteurs:
Verkooppositie:
Taal: Nederlands
Verschijningsvorm: Boek
Aantal bladzijden: 252
Verschijningsdatum: 2014
Druk: 1e
Nick van Loendersloot 31-08-2015 11:16

Wat hebben marktleiders en runners-up gemeen? Roland van Kralingen en zes alumni van de Rijksuniversiteit Groningen benoemen acht eigenschappen die frontrunners kenmerken.

Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming, daarbij is de focus op creatie van meerwaarde op de lange termijn een belangrijkere succesfactor dan de focus op winstgevendheid. Direct gevolgd door eigenschap twee: Marktleiders creëren hun eigen marktsegment. Dat kan een nieuw marktsegment zijn, maar het kan ook om een leidend innovator binnen een bestaand marktsegment gaan.

Daarna beschrijft ‘Frontrunners. De Acht Eigenschappen van Marktleiders’ zes factoren:
1. Marktleiders innoveren het segment. Niet alleen superinnovaties maar ook relevante verbeteringen om de concurrentie voor te blijven.
2. Marktleiders zijn sterk verbonden met de context, ze laten het merk meeademen op de polsslag van de tijdgeest.
3. Marktleiders hebben een sterke identiteit. Gebaseerd op een heldere visie en missie en verankerd in de cultuur van de onderneming.
4. Marktleiders bouwen een sterk merk. Hier wordt onder meer het begrip ”identiteit gedreven positionering” uit de doeken gedaan.
5. Marktleiders nemen hun verantwoordelijkheid. De menselijke maat en een beschrijving van begrippen uit de sociëtal marketing.
6. Marktleiders innoveren hun marktbewerking continue. De voortdurende zoektocht naar nieuwe wegen om consumenten te bereiken en te beroeren.

Het boek geeft voorbeelden, geen cases. Succes worden benoemd maar niet altijd doorvorst. Zo wordt Nespresso terecht geprezen, maar de “Werdegang” hoe het succes na alle fouten tot stand kwam, lees je niet. Ook laten de schrijvers internationaal onderzoek als bijvoorbeeld de BrandAsset Valuator, waarin over een periode van meer dan 25 jaar de merkkracht van marktleiders en runners-up continue wordt gemeten, volledig buiten beschouwing. Zo’n integrale kijk wordt toch wel gemist. Los daarvan is het een prima boek.

Het is geen diepgravend wetenschappelijk werk maar ook geen hands on ‘How to-book’. Wel een prettig leesbaar en inspirerend werk dat de grote lijnen goed weet vast te houden en de highlights mooi weet toe te voegen.

5 sterren gebaseerd op 1 beoordelingen