Gratis verzending

Bij een bestelling vanaf €20

Rijn Vogelaar De Enthousiasme Trilogie

De Enthousiasme Trilogie

Rijn Vogelaar

Binnen 2 werkdagen bezorgd
ISBN: 9789491560514
Taal: Nederlands
Verschijningsvorm: Boek, hardcover
Aantal bladzijden: 456
Verschijningsdatum: 2014
Druk: 1e
€20,00 Van €29,95

Gratis

verzending

Aantal: Bestellen
Geen info
'Aanstekelijk is het eerste woord dat in je opkomt als je Rijn Vogelaar hoort spreken over zijn enthousiasmetrilogie. Met bewonderenswaardig enthousiasme heeft hij dit gevoel ook in dit boek verwoord.  Je wilt meteen met zijn inzichten aan de slag.' Rocco Mooij. Hoofdredacteur Communicatie

GENOMINEERD VOOR MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2015!
 
Bestsellerauteur Rijn Vogelaar laat in drie stappen zien hoe het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme tot positieve resultaten voor organisaties kan leiden.

Deel I Flame: Begrijp waar het enthousiasme bij management, medewerkers en klanten vandaan komt. Wanneer je dit weet, kun je de Flame gemakkelijker aanwakkeren.
Deel II Flow: Positieve feedback van leiding, collega's en klanten spelen een cruciale rol in het ontstaan van een Flow van enthousiasme binnen een organisatie.
Deel III Flood: Door het verspreiden van een Flood aan enthousiasme kun je je organisatie of maatschappij als geheel structureel veranderen.

De Enthousiasme Trilogie: Hoe je de kracht van enthousiasme kan inzetten voor een succesvolle organisatie.

Auteurs:
Verkooppositie:
Taal: Nederlands
Verschijningsvorm: Boek, hardcover
Aantal bladzijden: 456
Verschijningsdatum: 2014
Druk: 1e
Max Kohnstamm 31-08-2015 11:33

De Enthousiasme Trilogie van Rijn Vogelaar is een vervolg op zijn boek De Superpromoter. Waar dat boek vooral gaat over marketing en co-creatie, gaat De Enthousiasme Trilogie vooral over de rol van enthousiasme binnen de gehele bedrijfsvoering. Door enthousiasme te vinden (flame), te laten stromen tussen individuen, teams en organisatie (flow) en deze te brengen naar hun klanten/de markt (flood), zullen organisaties duurzamer en succesvoller worden en daarmee een positieve impact hebben op de wereld als geheel.

Het boek stoelt naast de ervaring van de schrijver voor een groot deel op literatuur van de positieve psychologie met Mihaly Csikszentmihalyi (flow) en Martin Seligman als belangrijkste proponenten.
De delen flow en flood zijn goed onderbouwd en bieden inzichten, structuur en stappen om mee aan de slag te gaan. De rollen van superpromoters en fakkeldragers om het enthousiasme zowel intern als extern verder te brengen, worden duidelijk uiteengezet. Minder sterk is het eerste deel (flame) van het boek. Het vinden van enthousiasme is zeker belangrijk om organisaties in een positieve beweging te krijgen. Alleen is enthousiasme het gevolg van veel factoren van bedrijfsvoering die met name in dit deel onderbelicht blijven. De schrijver is hierin niet duidelijk doordat hij enerzijds facetten van bedrijfsvoering aanhaalt en anderzijds aangeeft dat goede bedrijfsvoering naast enthousiasme nodig zijn om duurzaam succesvol te zijn.

4 sterren gebaseerd op 1 beoordelingen