Gratis verzending

Bij een bestelling vanaf €20

Floor de Ruiter Valueframing

Valueframing

Floor de Ruiter

Binnen 2 werkdagen bezorgd
ISBN: 9789013093230
Taal: Nederlands
Verschijningsvorm: Boek
Aantal bladzijden: 252
Verschijningsdatum: 2013
Druk: 4e
€32,50

Gratis

verzending

Aantal: Bestellen
Geen info

Vergeet alles wat je geleerd en gelezen hebt over communicatie. Alles wat uitgaat van een doel, een boodschap of een imago, dat zo effectief mogelijk moet worden overgebracht. Vertrouw op je natuurlijke gaven en het besef dat werkelijke communicatie begint met inlevingsvermogen.

Iedereen kent wel het wonder van een echt intens persoonlijk gesprek, doordat het klikt, door de echte aandacht voor elkaar en door wederzijds respect. Eigenlijk ‘synchroniseer' je elkaars frames en de boodschap lijkt dan vaak bijna spontaan te ontstaan. ValueFraming © decodeert de flow van zo'n goed gesprek en stelt je in staat om, met de juiste voorbereiding, dat wonder altijd en overal te creëren. Niet alleen één op één, maar juist ook met en voor groepen.

Inleven is de ene keer makkelijker dan de andere. Daarvoor biedt ValueFraming © een speciaal handvat onder het motto: ‘If you don't understand people, you don't understand communication'. Ieder mens is uniek, maar op gebied van communicatie blijkt die diversiteit uiteindelijk opgebouwd uit een aantal natuurlijke basis-perspectieven. Die worden uitgedrukt in kleuren en helpen om inzicht te krijgen in de waarden en emoties van de luisteraar én van de spreker zelf, binnen de context van een gebeurtenis of maatschappelijke ontwikkeling. Dit waardenmodel vormt de ‘value'-kant van ValueFraming.

Met de unieke combinatie van die twee benaderingen vormt ValueFraming © een tweezijdig communicatiemodel, dat steeds vaker wordt ingezet bij crisiscommunicatie. Het is echter vooral ook een pleidooi en handvat voor leiderschap dat niet gericht is op het verkopen van een boodschap, maar op het creëren van verbinding, het betekenis geven aan maatschappelijke ontwikkelingen en het leiden van werkelijke transformaties. Een weg die leiders als Nelson Mandela en Barack Obama ons al gewezen hebben.

 

Auteurs:
Verkooppositie:
Taal: Nederlands
Verschijningsvorm: Boek
Aantal bladzijden: 252
Verschijningsdatum: 2013
Druk: 4e
FB 30-01-2015 16:47

“Inlevingsvermogen”
‘Als je me begreep zou ik naar je luisteren.\' Communiceren gaat vaak mis. Floor de Ruijter reikt met zijn boek ‘ValueFraming\' een praktische methode aan voor effectieve en professionele communicatie. De auteur maakt gebruik van kleuren om de verschillende manieren van communiceren aan te geven. Blauw bijvoorbeeld staat voor orde en zekerheid, groen voor idealen en groepsgevoel. De kleur toont op wat voor manier je een boodschap overbrengt, maar ook in welke situatie deze manier van communiceren effectief is. Een belangrijke les is dat je een goede voorbereiding treft en je inleeft in de groep of persoon waarvoor of waarmee je gaat spreken. De nieuwigheid van dit boek zit hem in het begrip ‘ValueFraming\'. ‘Een frame is een middel dat mensen helpt de complexiteit van de wereld in betekenisvolle categorieën in te delen\', aldus de auteur. Door middel van ValueFraming leert De Ruijter de lezer om zich beter af te stemmen op de doelgroep. Want welke toon wil je kiezen? Aan de hand van voorbeelden leer je welke manier van communiceren je in een bepaalde situatie het beste kunt gebruiken, en hoe je kan\' intunen\'. De auteur maakt gebruik van vier invalshoeken: ‘leiderschap\', ‘valueframing als methode\', ‘leiderschap on stage\' en ‘context en analyse\'. Hij brengt zo de drie kennisgebieden Framing, Spiral Dynamics en uiteindelijk Retorica bij elkaar in een praktische aanpak, die helpt om effectief te kunnen spreken. Het draait in alle gevallen om authenticiteit en inlevingsvermogen. Want wie zich niet openstelt voor de ontvanger, kan zeker rekenen op ruis of totale afsluiting van de ontvanger.

4 sterren gebaseerd op 1 beoordelingen