Gratis verzending

Bij een bestelling vanaf €20

Deze auteur heeft (0) producten


Erwin Wijman, José Evers en Piet Hein Smit

Erwin Wijman, José Evers en Piet Hein Smit

Erwin Wijman (1962) is journalist, schrijver en marketingdeskundige. Hij schrijft voor onder meer Adformatie, Het Financieele Dagblad, NRC Handelsblad, NU.nl, Onze Taal, de Volkskrant en ManagementTeam, en eerder voor Quote, BusinessWeek, Brandchannel.com, Nieuwe Revu en Esquire.
Hij publiceerde in 2013 het boek ‘Succes met je grote auto/Wat je (niet) moet rijden om vooruit te komen’, in 2011 het boek ‘Wat je rijdt ben je zelf/En hoe automerken je voor hun karretje proberen te spannen’ en in 2010 het marketingboek ’De verkoopmaffia/Waarom aardig zijn beter verkoopt’ (Uitgeverij Haystack). In 2007 verscheen zijn boek ‘De bedrijfsnamen fabriek’ (Uitgeverij Nieuw Amsterdam), over merken en de noodzaak van een onderscheidende positionering.
Hij is coauteur van het boek ‘Koning, Keizer, Admiraal/De mooiste, meest creatieve en effectieve slagzinnen uit 80 jaar reclame’ (GVR/De Kennisconnectie, 2007).

José Evers (1964) is strategy partner bij XXS. Nadat hij de HEAO Communicatie cum laude afsluit, werkt hij zes jaar bij Saatchi & Saatchi en DDB. Bij DDB wordt hij geïnspireerd door het rijke creatieve verleden van het bureau.
Als international advertising manager en hoofd interactive marketing bij Heineken International leert hij ook de klantzijde goed kennen.
Van 2001 tot 2003 is hij als program director verantwoordelijk voor de communicatie opleidingen van de Heineken University wereldwijd.
Als partner en strateeg van XXS is hij in 2002 eindverantwoordelijk voor de campagne waarin Route Mobiel het opneemt tegen marktleider ANWB. In 2008 stond hij aan de basis van de merkstrategie voor Marqt en ziet hij van dichtbij hoe Tango het Nederlandse benzinelandschap verandert.Hij geeft gast colleges aan de UVA en Erasmus en in zijn columns op onder meer Marketingonline.nl analyseert hij het reclamelandschap en deelt hij zijn inzichten over marketing en branding.

Piet Hein Smit (1969) is al van jongs af aan bezeten van merken. Hij begint op 20-jarige leeftijd als jongste bediende bij PMSvW/Y&R. Drie jaar later wordt hij account manager bij Saatchi & Saatchi. En weer drie jaar later reist hij een jaar de wereld rond. Eenmaal terug begint hij voor zichzelf. Eerst als freelance accountdirector bij Y&R, om in 1997 zijn eigen bureau XXS op te richten.
Hij zet het nog jonge bureau op de kaart door in 2002 een Effie te winnen voor de spraakmakende easyJet-campagne waarin de KLM-zwanen een hoofdrol spelen. Het bureau legt daarmee de basis voor de samenwerking met een reeks van challengers.
Op strategisch vlak werkt Piet Hein al jarenlang nauw samen met supermarktketen en challenger Dirk van den Broek.
Ook is hij een begenadigd spreker en wordt hij regelmatig gevraagd voor presentaties, onder andere over de kunst van het challengen. Zo is hij betrokken als spreker/jurylid bij de jaarlijkse ‘Challengerday’ van het blad Sprout.

Geschreven boeken

Sorteer:
Aantal:
Geen producten gevonden...